wtorek, 27 stycznia 2015

Placek z mrożonymi owocami

   Szybki, prosty placek do niedzielnej kawy.  Można wykorzystać dostępne pod ręką mrożone owoce.
Przepis tak prosty, że nawet mogą upiec panowie dla swych żon i dziewczyn z okazji walentynek lub  święta kobiet.


 
 Placek z mrożonymi owocami
 
około 1/2 kg mrożonych owoców
 np. maliny lub owoce leśne
2 szklanki mąki,
1 szklanka cukru,
1/2 szklanki mleka
20dag masła,
3 jajka,
2 łyżeczki cukru waniliowego,
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia,
cukier puder do posypania ciasta,
 
 
 
Jajka ubić dobrze z cukrem i z cukrem waniliowym,
dodać roztopione i ostudzone masło, cały czasu ucierając
Porcjami dodawać mąkę i proszek do pieczenia mleko.
Formę do pieczenia  o wymiarach ok 20x30 wysmarować
masłem i wysypać bułką tartą.
Przełożyć do formy i na wierzchu układać mrożone owoce,
Piec około 40-50 minut w temp 200 stopni Celsjusza.
Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem
 
 
Zapraszam na swój fan page kuchnia na antypodach. Znajdziecie tam wiele ciekawych zdjęć z życia po drugiej stronie półkuli.

2 komentarze:

  1. wczoraj piekłam i prawie cały placek zjadł mój mąż :) wiec chyba dobre było, przepis prosty i szybki, polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za ten wpis Kobieta Przeciętna :) Nieraz się zastanawiałam czy innym wychodzą moje przepisy. :) Smacznego i mam nadzieję ze inne potrawy które są na blogu będą również smakować :)

    OdpowiedzUsuń