piątek, 18 lipca 2014

Odwracany białkowiec z morelami.

   Jak każdej gospodyni domu zostają w lodówce białka, bo żal wyrzucić i myślimy co zrobić jak już się nazbiera pełna miseczka białek?
 Ostatnio też miałam taki dylemat, więc przejrzałam kilka przepisów w internecie, ale jakoś żaden "nie przemówił mi do serca".
Postanowiłam sama coś wy kombinować przeszukałam parę własnych przepisów i postanowiłam zmodyfikować przepis na ciasto Piegusek, a że jeszcze mam mrożone morele w lodówce, więc tym razem wyszedł mi :


Odwracany białkowiec z morelami.
 
                                           
5-6 białek
20 dag mąki pszennej,
10 dag mąki ziemniaczanej,
6 łyżek śmietany słodkiej,
sok z połowy cytryny,
1/2 kostki masła,
niepełna szklanka drobnego cukru,
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
400 g mrożonych lub świeżych moreli,

 
 
Miękkie masło utrzeć z cukrem, śmietaną, sokiem z cytryny.
Białka ubić na sztywną pianę.
Do ucieranego ciasta dodawać przesianą mąkę pszenną,ziemniaczaną, proszek do pieczenia.
Następnie dodawać partiami ubitą pianę z białek
oraz delikatnie wymieszać.
Formę do pieczenia wysmarować tłuszczem
wyłożyć papierem do pieczenia.
Na dnie wyłożyć morele do góry skórką, lekko oprószyć mąką.
Wyłożyć na morele ciasto, wyrównać.
Piec w temperaturze 180 stopni przez ok 60 min.
Pod koniec sprawdzić patyczkiem czy ciasto się upiekło.
 
 


5 komentarzy:

  1. Takiego odwracanca jeszcze nie robilam sama.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nataleczka to też mój debiut bo musiałam coś wymyślić żeby te białka wykorzystać ale jest lekki, I smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł, bo tez należę do zbierających białka. Zużyłam je kiedyś do sernika i wyszedł całkiem przyzwoity. Twoje ciasto podoba mi się, więc zapisuje i już wiem jak mój białkowy zbiór wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie dodałaś info ile tego proszku trzeba dać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uwagę już poprawiłam brakującą informację.

      Usuń