wtorek, 8 października 2013

Strudel z jabłkami

       
    Pewnego dnia, kiedy robiliśmy zakupy mój mąż zapytał mnie czy chcę zobaczyć ciasto jakie chciałby żebym mu upiekła bo nie jadł, a chce spróbować. 
  Poszłam za nim do lodówek i wskazał mi na strudel jabłkowy. Obiecałam mu że upiekę mu to ciasto jak znajdę przepis,który mi się spodoba.  Przez parę dni szukałam odpowiedniego przepisu który bym chciała spróbować i znalazłam na stronie:





Strudel z jabłkami

   125 g miękkiego masła, 625 g mąki, ok 1 szklanki ciepłej wody, 100 ml  mleka, jajko, szczypta soli, cynamon i cukier wg uznania, ok 2 kg jabłek pokrojonych w cienkie plasterki, ok 450 ml słodkiej śmietany 

   Z mąki, masła, soli i wody zrobić ciasto i odstawić na 30 minut w ciepłe miejsce.
Ciasto rozwałkować i odciąć grube krawędzie, posmarować  roztopionym masłem.
Rozłożyć cienkie plasterki jabłka i rodzynki na 2/3 ciasta. Polać słodką śmietaną i posypać cynamonem i cukrem.
Następnie zwinąć ciasto od dłuższego boku (na papierze do pieczenia), posmarować lekko strudel roztopionym masłem i piec w temperaturze 200 ° (na dolnym poziomie piekarnika) przez 20 minut.
Następnie1 jajko, trochę cukru i 100 ml mleka wymieszać, zalać wstępnie upieczony Strudel i kontynuować pieczenie przez około 20 minut.


Moja sugestia: Pierwsze 20 minut piec na dolnym poziomie piekarnika a dalej na górnym poziomie piekarnika. Strudel piekłam trochę dłużej ale zmniejszyłam temperaturę i zostawiłam w piekarniku po wyłączeniu parę minut.

Guten Apetit !



2 komentarze:

  1. Nie za bardzo rozumiem:

    "Następnie1 jajko, trochę cukru i 100 ml szklanki mleka wymieszać" <- to ile tego mleka 100 ml czy 1 szklanaka??

    ," zalać wstępnie upieczony Strudel i kontynuować pieczenie przez około 20 minut." <- tą mieszaniną z mleka polać strudel czy w faktycznie zalać i on ma się jakby przez te 20 min gotować w tym???

    Jaką foremkę użyłaś do upieczenia? bo jak ma się "gotować" potem w mleku to chyba musi być jakaś z wysokimi brzegami?? o.O

    Zawsze marzyłam o typowym niemieckim strudlu!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Gastria błąd poprawiłam :)
    Jak zwiniesz ciasto to wstawiasz do piekarnika na 20 min na dolnym poziomie. Po opływie tego czasu smarujesz mieszaniną pędzlem i dalej dajesz na kolejne 20 min do piekarnika. Nie musisz mieć żadnej wysokiej blachy wystarczy podobna co sama użyłam.

    OdpowiedzUsuń