sobota, 5 października 2013

Pomidorowa z pulpecikami


    Dziś na obiad zupa pomidorowa z pulpecikami. To mój stary przepis, którego korzystam od czasu kiedy nauczyłam się gotować. Pomysł z pulpecikami podglądnęłam z jakiejś  polskiej gazety. Ulubiona zupa mojej najmłodszej siostry.  





Pomidorowa z pulpecikami.

   ok 1,5 litra bulionu rosołowego ( bulion ugotowałam 
na skrzydełkach), mały por, marchewka, pietruszka, pół cebuli, puszka pokrojonych pomidorów, 2 łyżki koncentratu pomidorowego,
 Vegeta przyprawa maggi pieprz, 1 ząbek czosnku.
Pulpety:
500 g mięsa mielonego, jajko, trochę bułki tartej, Vegeta, pieprz,

   Do gotującego się bulionu rosołowego dodać por, cebulę pietruszkę marchewkę oraz pomidory z puszki. Kiedy się warzywa ugotują wyjąć i  odstawić je na perę minut,  a następnie zmiksować je w blenderze i dać koncentrat pomidorowy. Zagotować, a w  między czasie przygotować pulpeciki.
Mięso mielone, jajko, zgnieciony ząbek czosnku, trochę bułki tartej,Vegeta, pieprz dobrze wymieszać i z masy mięsnej uformować małe kuleczki w wielkości orzecha włoskiego, dawać do gotującej się zupy, gotować 2-3 minuty na małym ogniu. Pod koniec przyprawić do smaku.
Podawać z ryżem lub makaronem 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz