środa, 2 października 2013

Nadziewana cukinia z sosem paprykowym.

   Już nie długo będę robiła większość dań na szybko, gdyż w poniedziałek mam 1 dzień w pracy. 
Tu jednak życie jest szalone i trzeba dość szybko myśleć i działać, ale i tak będę robić wszystko po swojemu.
Dziś jak przyszłam z centrum handlowego, nie wiedziałam co zrobić  na obiad i pomyślałam, że dawno nie robiłam nadziewanej cukinii więc dziś jest:


Nadziewana cukinia z sosem paprykowym.

Cukinia, 500 g mielonego mięsa, czosnek, sól, pieprz, jajko, odrobina bułki tartej.
Sos: 
Cebula pokrojona w kostkę,1/2 papryki czerwonej, 1/4 żółtej i zielonej, 1/2 marchewki, łyżka koncentratu pomidorowego, 1/2 szklanki wina wytrawnego, łyżka masła.


Cukinie umyć wydrążyć miąższ oraz dać mięso mielone(dodać przyprawy, jajko, rozdrobniony czosnek i wymieszać) przygotować tak jak na mielone.
Włożyć do piekarnika i piec ok 45 minut a na 5 minut przed końcem dodać starty ser żółty.
Gdy cukinie będą się piec przygotować sos.
Masło rozpuścić i dodać pokrojoną w kostkę cebulę, gdy będzie miękka dodać pokrojone papryki, starkowaną marchew, wydrążony środek cukinii, lekko poddusić i dodać 1/2 szklanki wina. Gotować wszystko do czasu kiedy warzywa będą miękkie.
 Zdjąć z ognia i lekko przestudzić oraz zmiksować blenderem. Ponownie podgrzać dodać przyprawy oraz łyżkę koncentratu pomidorowego. 
Kiedy cukinie będą gotowe wyłożyć na talerz polać sosem i podawać z ryżem.


P.S Wszystkie potrawy testowane są na mężu.  Mąż żyje i poprawia się mu się wygląd to znaczy że jadalne...





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz