niedziela, 8 września 2013

Tort Dani


    W ostatni czwartek kuzynka obchodziła 20 lat i postanowiłam, że upiekę tort z tej okazji. 
Po przejrzeniu paru stron internetowych skorzystałam z przepisu ze znanej strony kulinarnej poświęconej pieczeniu ciast " Moje wypieki". ale wprowadziłam własne zmiany. 
Ciasto biszkoptowe zrobiłam najprostsze i zamiast nasączyć ciasto kompotem truskawkowym to zrobiłam poncz cytrynowy. 

Tort Dani 

Biszkopt:
   6 jaj, 6 łyżek cukru, 6 łyżek  mąki, jeśli ktoś chce to można dodać również małą łyżeczkę proszku do pieczenia, ale to nie jest konieczne kiedy białka są dobrze ubite.

   Białka oddzielić od żółtek, dodać łyżek cukru i dobrze ubić pianę z białek. Delikatnie dodać żółtka i wymieszać łyżką, powoli dodawać przesianą mąkę. Powoli wymieszać i delikatnie przełożyć do tortownicy.
  Piekarnik nagrzać do  ok 200 stopni Celsjusza i piec ok 30 minut. 
Pod koniec pieczenia sprawdzić patyczkiem czy ciasto jest suche środku. Jeśli patyczek jest suchy to znaczy, że ciasto jest upieczone. Wyjąć z piekarnika i po przestudzeniu przekroić na 3 części.


                                                                                           Freya93

Poncz:
  sok z jednej cytryny i przegotowana woda.
rozrobić pół na pół i nasączyć blaty biszkoptu.

Masa:
500 ml słodkiej śmietany 36%, 600 g serka mascarpone, 4-5 łyżek cukru pudru lub drobnego cukru do wypieków.
Kremówkę ubić na sztywno i pod koniec dać cukier puder lub drobny cukier do wypieków.
Następnie dodawać serek mascarpone ale radzę mieszać łyżką gdyż masa może się zepsuć. Masę dać na ok godziny do lodówki, żeby się dobrze schłodziła.
 Dekoracja:
  ok kilograma truskawek, podłużne biszkopty.
Truskawki obrać z szypułek, wypłukać i wysuszyć, przekroić na połówki.
                                                                                     Freya93

                                                                                          Freya93

                                                                   Freya93

                                                                     Freya93


Na biszkopt wyłożyć 1/3 masy, dać truskawki, drugi przełożyć biszkoptem. Na drugi biszkopt czynność powtórzyć i udekorować wg własnego gustu. 
Tort udekorowałam podłużnymi biszkoptami i na noc przywiązałam sznurkiem, żeby biszkopty dobrze się przykleiły, dałam resztę truskawek oraz posypałam trochę płatkami migdałów i kokosem.  
   Pozostawić na noc w lodówce. Przed podaniem tortu ściągnęłam sznurek i ładnie zawiązałam ozdobną tasiemką.


                                                                                           Freya93
                                                                              Freya93






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz