środa, 18 września 2013

Meksykańska zupa z kurczakiem.

    Dzisiaj za oknem pada deszcz, pomyślałam że na taką pogodę będzie najlepsza jakaś  rozgrzewająca zupa, więc przygotowałam zupę meksykańską z kurczakiem.
 Przepis podsunęła mi parę dni temu koleżanka, wklejając na mojego Facebooka ten o to link:
http://www.kwestiasmaku.com/blog-kulinarny/meksykanska-zupa-z-kurczakiem-i-kukurydza/
Wprowadziłam parę własnych zmian dopasowując się do własnych gustów kulinarnych. 

Zupa Meksykańska z kurczakiem 

2  piersi kurczaka, łyżka mąki pszennej, łyżeczka kurkumy,
1/2 łyżeczki chili w proszku, cebula, 2 ząbki czosnku, łyżka masła klarowanego, 1/2 papryczki chili, 2 średnie pomidory + łyżka koncentratu pomidorowego lub 3 pomidory z puszki,  puszka kukurydzy, po 1/2 papryki żółtej, zielonej, czerwonej
2 ziemniaki, marchewka,1 i 1/4 litra bulionu (wywaru) drobiowego
 Bulion ugotowałam z 2 skrzydełek.

 Mąkę, kurkumę oraz chili w proszku  razem wymieszać.
Piersi kurczaka umyć, osuszyć i pokroić w kostkę oraz obtoczyć 
w mące wymieszanej z przyprawami i odstawić.
Ziemniaki i marchewkę obrać i pokroić w kostkę, paprykę czerwoną, żółtą oraz zieloną oczyścić i pokroić w paseczki.
Cebulę obrać i pokroić w kostkę. Ugotować bulion oraz dodać ziemniak, pokrojoną paprykę.
Pomidory, papryczkę chili oraz czosnek razem zmiksować 
w blenderze. 
Na patelni roztopić masło dodać cebulkę, a kiedy zeszkli to dodać pierś kurczaka i lekko podsmażyć. 
Następnie wlać zmiksowane pomidory, dodać koncentrat pomidorowy i lekko zagotować razem. 
Dodać do gotującej się zupy i po gotować ok 5 minut. Odlać z zupy trochę warzyw i zmiksować wszystko razem w blenderze, dodać ponownie do garnka i trzymać na małym ogniu ok 2 minuty, tak żeby zupa lekko zgęstniała. Doprawić do smaku Vegetą oraz dodać suszonej kolendry.

                                                                                                 Freya93




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz