niedziela, 24 sierpnia 2014

Domowy majonez

  W Polsce zawsze kupowałam majonez w sklepie ale tutaj
 nie smakuje mi ten ze sklepowy.
Na początku kupowałam w polskim sklepie ale był dwa razy droższy niż w Polsce.
Postanowiłam, więc że spróbuje zrobić sama. Bardzo prosty przepis znalazłam w Kuchni Polskiej, którą dostałam od teściowej w prezencie. 
Tajemnicą udanego majonezu jest... to że wszystkie składniki MUSZĄ mieć pokojową temperaturę.
Najlepiej na godzinę przed robieniem majonezu położyć na blacie kuchennym wszystkie potrzebne składniki.
Zrobienie majonezu zajmuje  ok 5-6 minut

 Domowy majonez
 
1 żółtko,
1 szklanka oleju słonecznikowego,
1 łyżeczka musztardy dijon,
szczypta soli
odrobina zmielonego pieprzu czarnego lub białego,
2-3  łyżki octu winnego lub soku z cytryny.
 
 
W średniej misce za pomocą miksera utrzeć do białości
żółtko, sól, pieprz.
Następnie, cały czas ucierając dodać łyżeczkę musztardy dijon.
Ucierać do momentu kiedy wszystko się dobrze połączy (ok 1 min)
Małymi porcjami dodawać olej, cały czas ucierając mikserem.
Kiedy już majonez będzie " prawie" gotowy
dodać ocet winny lub sok z cytryny.
Miksować jeszcze ok 1 minuty oraz majonez odstawić do lodówki.
.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz