sobota, 21 czerwca 2014

Ciasto Czekoladowe wg przepisu mego męża

   Wczoraj na moim fan page dałam fotografię ciasta,  które zrobił mój mąż.
Nie spodziewałam się, że będzie tak bardzo popularne. Na prośbę kilku osób podaję przepis.
Chcę zaznaczyć że podam orginalny przepis, w którym jest mąką samorosnąca. Żeby uzyskać taki sam efekt na każdą szklankę zwykłej mąki daję się 2 łyżeczki proszku do pieczenia  plus łyżeczkę sody oczyszczanej.

 
Ciasto czekoladowe
 
 4 jajka,
2 szklanki mąki mąki samorosnącej
( na 2 szklanki zwykłej mąki
+ 4 łyżeczki proszku do pieczenia
 + 2 łyżeczki sody oczyszanej)
1 3/4szklanki cukru
1 mała łyżeczka cukru waniliowego,
6  dużych łyżek masła,
1 szklanki mleka,
6 łyżek kakao,
1/2   łyżeczki soli
 

 
Przesiać przez sitko mąkę oraz  kakao,
dodać resztę suchych składników.
Dodać jajka, mleko, masło roztopić oraz dodać jako ostatnie.
Następnie wszystkie składniki wymieszać.
Najpierw wymieszać łyżką, a później mikserem
 przez 3 minuty na najwyższych obrotach.
Blachę o średnicy 26-28cm  wysmarować masłem.
Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury
 z termoobiegiem  170,  bez termoobiegu 180 stopni.
Piec pomiędzy 50- 55 minut..
Pod koniec sprawdzić patyczkiem,  czy ciasto jest upieczone.
Smacznego
 
 W nawiasie podałam jak zrobić samemu makę samorosnącą.

2 komentarze:

  1. O proszę, jaki zdolny mąż. Takie ciacho zrobić. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No proszę, jaki utalentowany mąż :) Ciacho wygląda pierwszorzędnie :)

    OdpowiedzUsuń