niedziela, 9 marca 2014

Zupa krem z pieczarek.

     Mija już rok od czasu kiedy przyjechałam do Australii..
Chciałam z tej okazji zrobić kolację dla męża dla naszych znajomych. Zaprosiliśmy tylko dwoje najbliższych znajomych.
Chciałam zrobić coś polskich dań i tu skorzystałam z książki
Ewy Aszkiewicz " Kuchnia Polska. Wielka księga sprawdzonych przepisów" Podam wam te przepisy w osobnych postach.
Na pierwsze danie polecam zrobić Zupę- krem z pieczarek. Autorka radzi, żeby do tego przepisu wykorzystać esencjonalny rosół a że nie miałam takiego więc ugotowałam rosół z dwóch skrzydełek  i warzyw następnie wszystko zmiksowałam.
Niżej podam oryginalny przepis.

         Zupa krem z pieczarek.
 
5 szklanek esencjonalnego rosołu
lub wywaru  z jarzyn,
duża cebula,
1/2kg pieczarek,
łyżka masła
 łyżka mąki ziemniaczanej,
3łyżki zimnego mleka,
szklanka słodkiej śmietanki,
sól i odrobina białego pieprzu.
 
 
 
Oczyszczone pieczarki i obraną cebulę rozbijamy w malakserze
lub bardzo drobno posiekać tasakiem.
Dodać do roztopionego masła oraz dusić, często mieszając
 aby nie dopuścić do zrumienienia.
Gdy pieczarki będą prawie miękkie połączyć z rosołem
 i na średnim ogniu gotować przez ok 5 min.
Następnie dodać mąkę rozprowadzoną w zimnym mleku,
 mieszając doprowadzić do wrzenia.
 Gotować ok 3 min, żeby mąka straciła smak surowizny.
Gdy trzeba doprawić do smaku solą i  pieprzem.
Po wyłączeniu ognia połączyć z lekko spienioną śmietanką.
Podawać na gorąco.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz