niedziela, 30 marca 2014

Buraczki w lekkiej zalewie octowej

    U mnie już późna jesień. Czas zbierać warzywa z ogródka
 i chować wszystko co się da słoika.
Przygotowanie przetworów to dla mnie  przyjemność chowania lata w weki.
 Ostatnio wykopałam buraki, nie było tego dużo gdyż mam mały ogródek. 
Część zostawiłam surowe a te malutkie zapakowałam do słoika.

 Buraczki w lekkiej zalewie octowej.
na ok 4 słoiczki
 
ok kg małych buraczków
1i 1/2 szklanki  wody
1/4 szklanki  cukru
1/4 szklanki octu 10 proc
do każdego słoiczka dać
 po 2 liście laurowe 
po kilka ziarenek ziela angielskiego
 
 
 
 
 Buraczki  gotować 10 min w lekko osolonej wodzie.
Jak buraczki wystygną to obrać ze skórki.
Ułożyć do wyparzonych słoików.
Wodę, ocet, cukier zagotować razem.
Rozlać zalewę do słoiczków; do każdego dać liść laurowy
i ziele angielskie, zakręcić oraz obrócić do góry dnem.
Dla pewności zawsze pasteryzuję przez ok 10 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz