sobota, 15 marca 2014

Pieczony kurczak w warzywach.


  Ostatnim razem podałam przepis na pierwsze danie, które zrobiłam na kolację z okazji rocznicy pobytu w Australii,
 a dziś drugie, czyli Pieczony  kurczak w warzywach.
   Tak jak ostatnio skorzystałam z przepisu z książki
 Ewy Aszkiewicz " Kuchnia Polska. Wielka księga sprawdzonych przepisów."
   Przepis troszkę zmieniłam, gdyż zrobiłam własną marynatę do kurczaka.
 
Pieczony kurczak z warzywami
 
1 kurczak ok 1,20 kg ,
1/2 kalafiora,
mały brokuł,
ok 100 g brukselki,
1 czerwona papryka,
1 marchewka,
cebula,
2-3 ziemniaki
marynata do kurczaka
 po łyżeczce: kurkumy Vegety,  pieprzu czarnego
papryki chili,
2-3 ziarna jałowca zgniecione w moździerzu,
sok z połówki cytryny 
ok 100 ml oliwy z oliwek.
 
 
 
Wszystkie składniki marynaty wymieszać i natrzeć kurczaka, zostawić w lodówce na 2 godziny.
Rozgrzać piekarnik do temp 200 stopni.
Włożyć kurczaka a dużej brytfannie ( upiekłam w rękawie
do pieczenia a pod koniec zdjęłam u ułożyłam wokół przygotowane warzywa)
Kalafior i brokuły oczyścić i podzielić na małe różyczki.
Brukselkę oczyścić. Marchew obrać i pokroić na słupki.
Paprykę oczyścić z nasion oraz pokroić w grube paski,
Cebulę i ziemniaki  obrać oraz pokroić w pół plastry,
 Wszystkie warzywa (oprócz cebuli }opłukać w zimnej wodzie, odsączyć oraz sparzyć w gorącej wodzie.
Na dużej patelni rozgrzać olej dodać cebulę, a kiedy lekko zeszkli dodać resztę warzyw.
Wszystko razem dusić ok 15 minut na małym ogniu.
Przed końcem pieczenia  kurczaka dodać warzywa oraz piec razem  aż warzywa będą miękkie ( ok 20-25).
 
 
* Kurczaka piec tyle czasu co waży.
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz