sobota, 14 lutego 2015

Pzza z orzeechami i serem brie

Od dłuższego czasu chciałam  zrobić tą pizzę ale jakoś nie mogłam się zebrać na odwagę ponieważ wydawało się że to są dość dziwne składniki jak  na pizzę, ale niedawno zrobiłam i nie pożałowałam tej decyzji. Smakuje wyśmienicie i polecam żeby ją zrobić każdemu kto lubi ser brie..
Nawet mój mąż miłośnik zwykłej pizzy jak zjadł kawałek to stwierdził, że moja pizza jest smaczniejsza od jego porcji ( zawsze chce żebym mu robiła zwykłą pizzę Hawai). Skończyło się na tym że zjadł połowę mojej pizzy! Ciasto na pizzę zrobiłam według swojej receptury kliknij tu: Przepis na ciasto do pizzy.
Przepis wykorzystałam z książki pt " Australian Women's Weekly. Pizza, pizzazz" ale zmieniłam co nie co pod swoje upodobania

Pizza z orzechami i serem brie
 
Farsz:
 
2 łyżki oliwy z oliwek,
 150 g suszonych grzybów ( zmielić)
200 g obranych i pokrojonych w plasterki pieczarek,
1 zgnieciony lub drobno posiekany ząbek czosnku,
ok 100 ml keczupu ( łagodny)
ok 100 g startego sera mozzarella,
50g podpieczonych w piekarniku orzechów włoskich,
200 g sera brie pokrojonych na 12 ćwiartki.


 Na patelni rozgrzać oliwę  z oliwek
i podsmażyć czosnek ( około 2 sekund
lub do czasu kiedy zacznie pachnieć.
Dodać pieczarki i smażyć około 3 minut.
Na gotowym cieście do pizzy rozsmarować keczup
i posypać sproszkowane suszone grzyby,
ułożyć podsmażone pieczarki.
Następnie ułożyć ser brie i posypać orzechami włoskimi.
Na wierzch posypać serem mozzarella.
Pizzę piec około 15 minut.
W piekarniku nagrzanym do temperatury ok 180 stopni. 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz