środa, 21 września 2016

Śledzie w śmietanie.


Mieszkając w Polsce często kupowałam śledzie w śmietanie ale nigdy sama nie robiłam w domu. Teraz mieszkając daleko od kraju szukam w polskich sklepach ale jakiś czas temu doszłam do wniosku, że spróbuję sama zrobić. Nie tak dawno znalazłam przepis na domowe śledzie w śmietanie i przedwczoraj zrobiłam. Efekt? Są przepyszne!
 
 
Śledzie w śmietanie.
 
250 g śledzi w zalewie z oliwą,
1 cebula,
2 duże kwaskowe jabłka,
szklanka kwaśnej śmietany,
sól, biały pieprz,
sok  z cytryny
 
Odsączone z zalewy śledzie, opłukać  w zimnej wodzie.
Moczyć w mleku wymieszanym z zimną wodą, około 2 godzin.
Odsączyć i osuszyć. Pokroić na 3 cm kawałki.
Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę.
Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
Kwaśną śmietanę wymieszać z sokiem z cytryny i przyprawami.
Dodać cebulę i starte jabłka, wymieszać.
W naczyniu układać warstwami:
Sos śmietanowy, śledzie, sos śmietanowy aż do wyczerpania składników.
Miseczkę z śledziami i śmietaną przykryć i wstawić do lodówki
na całą noc. Przed podaniem udekorować wg upodobań.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz