niedziela, 27 marca 2016

Babka na majonezie


W tym roku nie robiłam zbyt wiele na święta, ponieważ nie mieliśmy zbyt wiele osób na śniadaniu wielkanocnym.  
Na te święta przygotowałam jedynie babkę na majonezie, sernik na zimno, gołąbki, sałatkę jarzynową, żurek oraz krojoną wędlinę do żurku. pisanki i śledzie w cebuli.
Jak wspomniałam wyżej, zdecydowałam się zrobić na te święta babkę i szukając ciekawego przepisu, znalazłam jeden dość ciekawy przepis na babkę na majonezie. Wśród wielu przepisów na Internecie, wybrałam przepis z strony: Ciasta. net.  
Nie zmieniałam przepisu, ale tylko zamieniłam olejek cytrynowy na świeżo startą skórkę z cytryny.

 Babka na Majonezie.

5 jajek
3/4 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
1 szklanka cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
skórka z starta z połowy cytryny
4 czubate łyżki majonezu


Przygotować foremkę na babkę z kominkiem o pojemności 2,5 litra,
wysmarować ją masłem (bez posypywania bułką tartą).
Oddzielić żółtka od białek. Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli,
dodawać stopniowo cukier i cały czas ubijać,
następnie dodawać po jednym żółtku i dalej miksować do połączenia się składników.
Potem dodać majonez i wymieszać łyżką.
Obie mąki wymieszać z proszkiem do pieczenia,
dodawać po trochu (np. na 3 tury) do ciasta, delikatnie wymieszać (już nie miksować).
Na koniec dodać startą skórkę z cytryny i wymieszać.
Ciasto przełożyć do foremki.
Piec 50 minut w temperaturze 180 stopni C.

Po upieczeniu babkę wyjąć z piekarnika i wystudzić w foremce,
następnie wyjąć z foremki i oprószyć cukrem pudrem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz