wtorek, 23 czerwca 2015

Pieczona cielęcina z sałatką kalafiorową na ciepło.

  Nie dawno obchodziliśmy z mężem drugą rocznicę ślubu. Ten ważny dla nas dzień wypadł w środku tygodnia ale nie przeszkodziło mi to żeby przygotować romantyczną kolację dla nas dwojga.
Na ten dzień oczywiście przygotowałam coś specjalnego:  cielęcinę z sałatką kalafiorową na ciepło a na deser zrobiłam  apple crumble, czerwone wytrawne wino plus świeczki i romantyczna muzyka. Przepis na crumble podam w następnym poście.  Przepis wykorzystałam z książki : Weight Watchers. Przerobiłam nieco przepis ponieważ nie chciałam korzystać z gotowego sosu do pieczeni.
 Proporcje tego dania są podane dla 4 osób.
 
Pieczona cielęcina

 800 g cielęciny,
2 marchewki,
1 ząbek czosnku,
1 cebula.
80 g masła lub margaryny
700 ml wody,
2  łyżki  mąki,.
1 łyżka masła lub margaryny,
sól i pieprz.

 Marchew obrać i zetrzeć na tarce. Cebulę obrać i pokroić w plastry.
Mięso natrzeć solą i pieprzem.  W rondlu roztopić 80 g masła.
Obsmażyć mięso ze wszystkich stron. Przełożyć na talerz.
Podsmażyć na tym samym tłuszczu co mięso. Dodać przyprawy do smaku.
Mięso włożyć ponownie do garnka. Zalać mięso i warzywa wodą.
Dusić pod przykryciem około 40 minut.
Pod koniec duszenia w małym rondelku zrobić zasmażkę z masła i mąki.
Zasmażka będzie gotowa to dodać trochę wywaru z dużego rondla.
Cały mieszając rozprowadzić tak żeby nie było grudek. Dodać do dużego rondla z mięsem.
rozprowadzić z wywarem i trzymać na ogniu aż potrawa będzie gotowa.



Sałatka kalafiorowa na ciepło

1 mały kalafior,
2 średnie ziemniaki,
odrobina oliwy,
Vegeta  i pieprz do smaku

Kalafior oczyścić, opłukać, podzielić na małe różyczki.
Ziemniaki obrać, opłukać, pokroić na cienkie plasterki,
sparzyć wrzątkiem, odcedzić.
Warzywa wymieszać przyprawami  i wyłożyć do średniej brytfanny.
Polać trochę oliwą z oliwek. Wymieszać z warzywami.
Włożyć do nagrzanego piekarnika do temperatury 180 stopni.
Zapiekać do czasu kiedy warzywa będą miękkie.
Podawać razem z cielęciną.

P.S W razie wątpliwości proszę pytać  oraz zostawiać komentarze. Zapraszam również na mój fan page.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz