środa, 13 maja 2015

Ryż po wietnamsku.

W mojej szkole są ludzie z niemal ze wszystkich stron świata.   Pewnego dnia  pewna znajoma z Wietnamu przyniosła dla mnie ryż , który bardzo  często robi w domu. Wzięłam pudełko z jedzeniem do domu i podgrzałam je w mikrofalówce ponieważ zostałam poinformowana że najlepiej smakuje na ciepło.  Kiedy zaczynałam jeść  to byłam bardzo niepewna co do smaku, ale jak spróbowałam to okazało, że jest pyszne ! Kiedy już miałam przepis okazało się że jest bardzo prosty, szybki oraz naprawdę niedrogie danie
Ryż po wietnamsku bardzo dobrze się komponuje z kotletami mielonymi z kurczaka, wieprzowiny, wołowiny lub też jagnięciny..


Ryż po wietnamsku
 
na 4 porcje
4 szklanki ugotowanego ryżu
(najlepiej dzień wcześniej)
2 łyżki oleju.
3 jajka,
1  pokrojona w kostkę cebula,
2 ząbki drobno pokrojonego czosnku,
3/4 szklanki soku z pomidorów,
2 łyżki koncentratu pomidorowego,
2 łyżeczki sosu sojowego,
2 cebulki dymki,
sól i pieprz,
 
 
1 Łyżce oleju usmażyć jajecznicę, doprawić solą i pieprzem.
Przełożyć na talerz i rozdrobnić.
Na pozostałym oleju podsmażyć cebulę
na szklisty kolor. Kiedy już będzie gotowa
dodać posiekany czosnek, smażyć
do czasu kiedy zaczniemy czuć czyli około 30 -40 sekund.
Następnie wlać 3/4 szklanki soku pomidorowego,
przecier pomidorowy, zagotować na małym ogniu.
Dodać ugotowany ryż  następnie dodać jajecznicę wymieszać
 razem z ryżem. Gdy ryż już będzie ciepły dodać
posiekane cebuli. Doprawić sosem sojowym.
Udekorować świeżymi listkami pietruszki lub kolendry,
lub posiekanym szczypiorkiem.
Doskonale komponuje się smakowo  z kotletami  mielonymi.
 
 
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz