niedziela, 24 maja 2015

Jabłecznik.

  W swoim starym zeszycie z przepisami na wypieki mam jeszcze przepisy które robiła  moja mama. Od dawna miałam zamiar zrobić jabłecznik który często gościł na rodzinnym stole. Jeszcze dziś pamiętam jak mama ucierała  ciasto w dużej makutrze a ja z siostrami czekałyśmy  nie cierpliwie żeby móc wyskrobać łyżką lub palcami resztki ciasta ale  to już tylko wspomnienia..



Jabłecznik
 
1 op. masła lub margaryny,
6jaj
1/2 kg mąki,
3/4 szklanka cukru.
1/2 szklanki śmietany,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
1i 1/2  kg jabłek,
1 budyń waniliowy,
1/2 szklanki cukru,
 łyżeczka cynamonu.
 
Jabłka obrać zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
Odcisnąć z soku, wymieszać z cukrem, budyniem  i cynamonem.
 Masło utrzeć z cukrem. Nie przerywając ucierania 
 dodawać powoli po jednym jajku.
Mąkę przesiać razem proszkiem do pieczenia
oraz dodawać niewielkimi porcjami do ucieranej masy.
Jeśli ciasto będzie zbyt gęste można dodać 1-2 śmietany.
Ciasto podzielić na dwie części.
Pierwszą część wyłożyć do przygotowanej
blaszki do pieczenia o wym 25x35cm
Ułożyć jabłka  i wyrównać równomiernie.
Do drugiej części ciasta dodać śmietanę i wymieszać
Rozprowadzić równomiernie po masie jabłkowej.
Piec około godziny w piekarniku
nagrzanym do 200 stopni.
 

 
 
 

4 komentarze:

  1. Dziękuję :) To stary przepis który piekła zawsze moja mama.. Jakoś ostatnio często wracam do starych wypróbowanych przepisów mamy lub zaglądam do notatek teściowej..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam serdecznie na mój fan page na facebook. Zamieszczam tam również zdjęcia z mojego ogródka i inne fotki związane z kuchnią

      Usuń
  2. moje ukochane ciasto to wlasnie jablecznik/ szarlotka :)

    OdpowiedzUsuń