niedziela, 12 października 2014

Zupa z czerwonej kapusty i kalafiora

 Pierwszy raz tą zupę próbowałam w włoskiej restauracji Casa D' Bruzzo .
Nie tylko mi ona smakowała ale również memu mężowi.
Zupy zawsze robię na rosole lub po prostu gotuję skrzydełka lub udko kurze uważam iż zupy warzywne lepiej smakują na tym delikatnym wywarze.
Wracając do zupy z czerwonej kapusty i kalafiora to szukałam przepisu, który przypadnie mi do gustu, ale niestety nic mi się nie spodobało więc postanowiłam improwizować i metodą prób dojść do tego smaku co w restauracji.
Według opinii męża to lepiej mu smakowała niż ta co jadł w restauracji..
 
 
Zupa  z czerwonej kapusty i kalafiora.
 
1/5 wywaru z rosołu,
1/2 średniego kalafiora
1/8 główki czerwonej kapusty,
4-5 ziemniaki
1 marchew,
1 pietruszka,
1/2 cebuli
Vegeta, pieprz, kminek
łyżka octu jabłkowego,
 2 łyżki śmietany

 
 
Wywar z rosołu zagotować.
Kapustę oczyścić, opłukać, poszatkować,
dać do gotującego się wywaru.
Kalafior oczyścić  oraz podzielić na małe różyczki.
Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę.
Marchew i pietruszkę obrać i pokroić słupki.
 Kalafior, ziemniaki, marchewkę pietruszkę,
cebulę dodać do gotującej się kapusty.
Wszystkie warzywa gotować do miękkości.
Kiedy już wszystkie warzywa są ugotowane
 wyłączyć ogień i łyżką cedzakową wybrać warzywa
( zostawić trochę kalafiora i ziemniaków), zmiksować na puree.      
      Przed dodaniem do zupy, dodać śmietanę,
ocet jabłkowy i nieco wywaru, wymieszać i dać do garnka.
Jeszcze raz lekko zagotować i przyprawić
Vegetą, pieprzem oraz kminkiem.
Podawać na ciepło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz