niedziela, 5 października 2014

Wafle

Chyba każdy pamięta z dzieciństwa ten smak wafli smarowanych masą zrobioną z mleka w proszku...
 Ostatnio miałam wielką ochotę na to więc jak tylko nadarzyła się okazja to zrobiłam. Bardzo się zdziwiłam gdyż mąż mówił iż jego mama nigdy nie robiła wafli w domu  więc jadł pierwszy raz w życiu i jak spróbował to mu bardzo smakowały !
Przepis pochodzi z mojego starego zeszytu.

Wafle
 
1 kostka masła lub margaryny,
1 szklanka mleka,
1 i 1/2 szklanki mleka w proszku,
1 szklanka cukru,
cukier waniliowy,
2 łyżki kakao
 
 
Margarynę, cukier, cukier, waniliowy, mleko, kakao,
 zagotować na wolnym ogniu, ciągle mieszając. 
Jak wszystkie składniki się rozpuszczą zgasić gaz 
oraz odczekać ok 3-4 minut następnie dodawać mleko w proszku cały czas mieszając. Kiedy już wszystko się ładnie połączyć gorącą masą smarować wafle. Zapakować w folię oraz dobrze przycisnąć odstawić na ok 5-8 godzin a potem pokroić.
 

1 komentarz:

  1. Moja mama kiedy nie było słodyczy w sklepach jak udało się kupic wafle smarowala je po prostu dzemem...

    OdpowiedzUsuń