wtorek, 18 lutego 2014

Sałatka z makaronem i salami.

    W niedzielę wraz z mężem wybraliśmy się na kolację do znajomych  więc z tej okazji zrobiłam sałatkę z makaronem i salami.
 Wszystkie składniki są na pewno w każdej kuchennej szafie i lodówce,  zamiast proponuję salami dać zwykłe pikantne kabanosy i na pewno  sałatka będzie równie smaczna.
Przepis trochę zmieniłam gdyż chciałam żeby nieco efektowniej wyglądała, więc zamiast rurek dałam makaron kokardki dodałam również szczypiorek.
W oryginalnym przepisie są oliwki, wiedziałam, że znajoma nie lubi oliwek więc je pominęłam. Sałatkę można podawać jako obiad w upalne dni, na kolację lub jako przystawkę.
Przepis znalazłam w " Big book of salads"


Sałatka z makaronem i salami.
 
350 makaronu rurki lub kokardki,
1łyżeczka pesto z słoiczka,
po 1 zielonej i czerwonej papryce,
1 czerwona cebula,
115 g pomidorków koktajlowych
175 g salami,
125 g sera mozzarella
sól i pieprz do smaku,
świeża bazylia do dekoracji.
ponadto dodałam :
pęczek szczypiorku,
oliwa z oliwek,
ocet winny,
sól i pieprz do smaku
 
 
 
 
Makaron ugotować oraz dobrze odcedzić.
Wymieszać ocet, oliwę, pesto, sól i pieprz.
Paprykę i cebulę oczyścić i pokroić w drobną kostkę,
pomidorki opłukać oraz pokroić na połówki,
salami pokroić na drobną kostkę,
ser mozzarella zaś pokroić na maleńką kostkę lub zetrzeć na tarce,
szczypiorek posiekać drobno.
Wszystkie składniki wymieszać razem w dużej misce,
dodać sól i pieprz do smaku. Ozdobić bazylią
 
 
 
P.S. Polecam tą sałatkę przed podaniem trochę podgrzać w kuchence mikrofalowej, uważam że na ciepło jest najsmaczniejsza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz