wtorek, 17 grudnia 2013

White chocolate mud cake

     Od dawna miałam ochotę zrobić właśnie to ciasto ponieważ uwielbiam białą czekoladę  i nie dawno znalazłam przepis
 w " Super food ideas"
W oryginalnym  przepisie jest przepis na pralinki do dekoracji,
ale nie robiłam ponieważ nie miałam za wiele czasu,
więc wykorzystałam  kupione w sklepie .

White chocolate mud cake

180 g białej czekolady kostką masła lub margaryny, 3/4 szklanki mleka, 1 niepełna szklanka drobnego cukru, 400 g przesianej mąki pszennej, 1 łyżeczka sody oczyszczanej,1 łyżeczka proszku do pieczenia, 3 jajka, zapach waniliowy lub cytrynowy,
Polewa z białej czekolady
180 ml słodkiej śmietanki, 300 g białej czekolady.

  W dużym rondelku na małym ogniu rozpuścić białą czekoladę, cukier, masło i mleko do połączenia się składników.
Przelać do dużej miski oraz pozostawić do ostygnięcia (ok 15 min), dodawać przesianą mąkę, sodę oczyszczaną, proszek do pieczenia  i cały czas ubijając dodawać powoli jajka oraz zapach cytrynowy.
Formę do pieczenia wysmarować masłem oraz dno i boki wyłożyć papierem do pieczenia  (zrobić tak aby na bokach wystawał
ok 2 cm kołnierz). Piec w temperaturze ok 160 stopni Celsjusza
( jak piekarnik jest ustawiony na termo obieg to nagrzać do 140 stopni). Piec ok 1 godziny i 45 min na środkowym poziomie piekarnika. Po wystygnięciu ciasto udekorować polewą.
Polewa:
  Śmietanę doprowadzić do wrzenia zdjąć z ognia dodać połamaną białą czekoladę i mieszać na gładką masę.
Kiedy już lekko ostygnie posmarować nią ciasto oraz udekorować wg własnego gustu




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz