środa, 21 sierpnia 2013

Vegemite

                                                                     Freya93
Na drugi dzień po moim przyjeździe dostałam na śniadanie tosty z dziwnym, czarnym smarowidłem.  Nie wiedziałam co to jest, ale nie chciałam się pytać i zjadłam.  
Jak dla mnie, Europejki było to gorzkie i słone w smaku oraz  miało nieapetyczny wygląd. 
Po śniadaniu, mój kuzyn powiedział, że to jest Vegemite- przysmak Australijczyków.
Przeczytałam na Wikipedii, że Vegemite to pasta zrobiona z wyciągu drożdży, z dodatkiem warzyw i przypraw i jest używana do smarowania kanapek oraz tostów, czasem do gotowania oraz jest bardzo popularna w Australii i Nowej Zelandii. 
Jeśli miałabym określić  toVegemite,że jest podobna w smaku do   przyprawy Maggi oraz kostki rosołowej. 
Znajomi, którzy znają Vegemite od najmłodszych lat uważają, 
że dodaje witalności, posiada dużo witamin zwłaszcza z grypy B i jest polecana każdemu kto chce być zdrowy, kobietom w ciąży oraz dzieciom (podobno od niemowlęctwa)
Mnie osobiście nie smakuje Vegemite dlatego unikam tej pasty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz