czwartek, 29 sierpnia 2013

Spaghetti alla Carobonara

Jakiś czas temu pożyczyłam od Melissy książkę pt "The Big book of the pasta" i znalazłam tam wiele dobrych i szybkich przepisów dla zabieganych i zapracowanych kobiet. Przepisy są tak łatwe, że każdy ugotuje smaczny i pożywny posiłek. Dziś wypróbowałam jeden z nich:

Spaghetti alla Carbonara.
  450 g spaghetti, 2 łyżki oliwy z oliwek, 225 g wędzonego boczku pokrojonego w paski, 4 jajka, 5 łyżek słodkiej śmietany, 2 łyżki startego parmezanu lub inny twardego sera,sól i pieprz.
    Spaghetti ugotować all dente,  odcedzić. Jajka, śmietanę oraz sól i pieprz dobrze roztrzepać.
Na głębokiej patelni rozgrzać oliwę z oliwek, dodać pokrojony w paski boczek, lekko przysmażyć, później dodać spaghetti.  
Lekko przysmażyć na małym ogniu, dodać masę jajeczną i połowę startego sera, szybko wymieszać aż do spięcia się masy.  Doprawić do smaku solą i pieprzem posypać resztą sera i natychmiast podawać.




Moja uwaga: Dodałam do tej potrawy pikantną kiełbasę, uważam że doskonale pasuje do spaghetti. Zamiast  boczku to można dodać też pokroją w paseczki gotowaną szynkę

2 komentarze:

  1. Jedno z moich ulubionych dan!Narobiłas mi smaka wiec musze zrobic!Dzieki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam to danie,a Twoje wygląda obłędnie przepysznie,pozdrawiam (nogawkuchni.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń