niedziela, 12 kwietnia 2015

Kurczak pieczony bez kości

 W ostatnią niedzielę, zrobiłam proszony obiad na który zaprosiłam około 5 osób z rodziny męża plus nas dwoje.
Postanowiłam że na ten obiad.zrobię pieczonego kurczaka bez kości oraz nadzieję go  mięsem.
Dawno nie robiłam takiego kurczaka więc w internecie znalazłam małą pomoc jak wyluzować kości z  nie naruszając mięsa.
Polecam tą stronę żeby sprawnie zrobić taką pieczeń  kliknij tu :Jak wyluzować kurczaka z kości.
Nie jest to zbyt trudne zadanie, ale na początku zajmuje nie co czasu ale później jak nabierzemy wprawy to pójdzie znacznie szybciej.

Kurczak pieczony bez kości
 
1 mały kurczak (ok 1.20)
500 g mielonego mięsa wieprzowego,
500 g mielonego mięsa drobiowego,
1 jajko,
bułka namoczona w mleku i odciśnięta,
Vegeta, pieprz, papryka w proszku.
wykałaczki
 
 


Kurczaka wyluzować wg instrukcji podanej w linku powyżej.
Mięso drobiowe i wieprzowe razem wymieszać.
Dodać jajko, przyprawy, odciśniętą bułkę.
Wymieszać i na faszerować kurczaka.
Otwory  spiąć wykałaczkami oraz zawiązać
nicią bawełnianą. Natrzeć kurczaka przyprawami.
Przed pieczeniem zważyć i piec mniej więcej tyle czasu ile waży.
W temperaturze ok 200 stopni Celsjusza.
Przed podaniem usunąć wykałaczki i nić.
Przełożyć na półmisek oraz pokroić.
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz