piątek, 12 grudnia 2014

Kalmary z warzywami.

Uwielbiam wspólne gotowanie... Moje zadanie polega na przygotowaniu wszystkich składników i podawanie w odpowiedniej kolejności .Mój mąż stoi przy kuchni smaży w woku a później sprząta cały ten bałagan.. Przynajmniej sprzątanie mam z  głowy :)
Tym razem zrobiliśmy Kalmary z warzywami. Szybko, prosto
 i co najważniejsze zdrowo!
Przepis zaczęrpnełam z książki " Weight Watchers Cook fast "

Kalmary z warzywami
 
600 g kalmarów,
2 łyżki oleju rzepakowego,
1 długa czerwona  papryczka chili cienko pokrojona
2 ząbki czosnku, rozgniecione w prasce
1 mała czerwona cebula, pokrojona na ósemki
125 g mini kukurydzy (z puszki)
1 mały brokuł podzielony na małe różyczki
100 g zielonego groszku,
100 g pomidorków koktajlowych
60 ml oyster sos



Kalmary opłukać w zimnej wodzie
oraz osuszyć papierowym ręcznikiem.
Wok rozgrzać na dużym ogniu,
dodać 1 łyżkę oleju rzepakowego oraz grzać około 20 sekund.
Następnie wrzucić osuszone kalmary,
smażyć 1-2 minuty i odłożyć na talerz.
Wok przetrzeć papierowym ręcznikiem oraz jeszcze raz rozgrzać
następnie dodać łyżkę stołową oleju rzepakowego,
grzać ok 20 sekund,
Do rozgrzanego oleju dodać chili oraz czosnek,
smażyć ok 30 sekund.
Wsypać cebulę, mini kukurydzę, brokuł,
zielony groszek i pomidorki,smażyć około 3-4 minuty.
 Pod koniec smażenia dodać kalmary,dodać oyster sos,
 smażyć do czasu aż kalmary dobrze podgrzeją czyli ok 1-2 minuty.
Podawać natychmiast z ugotowanym ryżem.
 
 
 
P.S Mój mąż zapomniał dodać pomidory ale i tak jest to danie idealnie pyszne

1 komentarz: