środa, 3 grudnia 2014

Cytrynowy tort na urodziny.

Nie cały tydzień temu miałam urodziny i mój mąż zrobił mi naprawdę wielką niespodziankę.... upiekł dla mnie tort. To był pierwszy tort jaki upiekł w swoim życiu i byłam szczęśliwa że to właśnie dla mnie pierwszej zrobił taką niespodziankę:)
To ciasto jest przepyszne ma kwaśno- słodką nutkę i dosłownie rozpływa się w ustach.
Mąż wykorzystał przepis z książki The big book of baking.

Cytrynowy tort na urodziny.
 
 250 g miękkiego masła,
250 g drobnego cukru,
4 jajka,
250 g mąki*
1łyżeczka sody oczyszczanej,
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
skórka starta z jednej cytryny
3 łyżki mleka
 
 
Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę.
Jajka dobrze ubić mikserem.
Powoli dodawać do masy maślanej, nie przerywając ucierania.
Proszek do pieczenia, sodę oczyszczaną oraz mąkę przesiać,
dodawać partiami do masy cały czas ucierając.
Następnie dać startą skórkę z cytryny i mleko.
Wszystko dobrze wymieszać.
Rozgrzać piekarnik do temperatury 180 stopni.
Dwie okrągłe blachy o średnicy 20 cm wysmarować tłuszczem
oraz wyłożyć papierem do pieczenia.
Podzielić ciasto na dwie równe części.
Piec ok 25-30min
Można też upiec w jednej blasze ale należy pamiętać
iż wydłuży się czas pieczenia.
Dla pewności sprawdzać co jakiś czas patyczkiem
czy już jest ciasto suche w środku.
 
 
 
Krem
 
140 g miękkiego masła,
200 cukru pudru,
2 łyżki soku z cytryny lub likieru cytrynowego,
3 duże łyżki lemon curd.
 
Masło utrzeć z cukrem pudrem na puszystą masę,
Dodać sok z cytryny i ucierać tak długo aż masa będzie gładka,
Odłożyć 3 łyżki masy maślanej oraz połączyć
 z 3 łyżkami lemon curd,
dobrze wymieszać i przełożyć masą ciasto.
Z masy maślanej odłożyć ok niecałej łyżki kremu do dekoracji.
Resztę rozsmarować na wierzch ciasta.
Za pomocą rękawa cukierniczego udekorować ciasto.
Włożyć świeczki urodzinowe
i ciasto gotowe ...
 
 
 
* Jeśli mamy możliwość zamiast zwykłej mąki można użyć mąki samo rosnącej ale wówczas NIE dodajemy proszku do pieczenia i sody oczyszczanej.



3 komentarze:

  1. No to mega niespodzianka!! Mój mąż jeszcze nie dorósł do pieczenia tortów!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten tort był najsmaczniejszy jaki jadłam w swym życiu i najładniejszy jaki widziałam ponieważ jak wspomniałam robił to z uczuciem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepsze życzenia :)
    Cóż za zdolny mąż Ci się trafił, piękny tort :)

    OdpowiedzUsuń