piątek, 7 listopada 2014

Zupa z brokułami.

 U mnie z każdym tygodniem coraz cieplej i coraz częściej nie mam zbyt wielkiej ochoty stać przy kuchni. W takich wypadkach robię zawsze pożywną zupę która pozwoli najeść się do woli...
Ostatnio jestem wielbicielką brokułów a przy okazji będąc w sklepie zauważyłam że była w promocji, nie zastanawiając się kupiłam i od razu zrobiłam tą pyszną zupkę.
 
 
Zupa z brokułami.
 
ok 1.5 wywaru z rosołu
1 brokuł,
 1 marchewka,
1 cebula,
1 pietruszka
ok 100 ml słodkiej śmietany.
łyżka octu winnego,
pieprz, vegeta
 
 
 
Warzywa obrać, umyć. Ziemniaki i marchew
pokroić w kostkę, cebulę przekroić na pół,
brokuł podzielić na małe różyczki.
 Wywar z rosołu zagotować i wrzucić marchewkę,
ziemniaki, cebulę i pietruszkę 
Gotować na średnim ogniu około 10 minut,
dodać brokuł i gotować wszystko do miękkości,
 Wyłączyć ogień i łyżką cedzakowa
wziąć połowę warzyw razem z cebulą i pietruszką.
Kiedy lekko już ostygnie zmiksować wszystko blenderem,
Dodać śmietanę, wymieszać i dać do zupy.
Wszystko wymieszać, jeszcze raz zagotować,
dodać jedną łyżkę octu winnego, pieprz i Vegeta.
Podawać na ciepło
 

2 komentarze: