środa, 18 listopada 2015

Smażony ryż wg mojego przepisu.

Już dawno nie wstawiałam żadnego wpisu tutaj a to dlatego że ostatnio byłam dość zajęta zaliczaniem egzaminów. Cieszę się iż pozaliczałam wszystko pomyślnie i jestem wśród tych studentów którzy jako pierwsi mają z głowy martwienie się o to czy  z dąży się przed końcem roku.
Dziś podam przepis na ryż smażony który często robię kiedy mam za wiele czasu na gotowanie. Przepis prosty, niedrogi ale również i zdrowy!
 
Smażony ryż wg mojego przepisu.
 
200 g ugotowanego dzień wcześniej ryżu
1/2 startej marchewki,
150 g kukurydzy z puszki,
150 g zielonego groszku,
4 jajka,
1 mały brokuł,
cebula,
2 łyżki oleju,
łyżka sosu sojowego,
Vegeta, pieprz
 


Na patelni rozgrzać łyżkę oleju oraz z jajek usmażyć jajecznicę.
Brokuł podzielić na małe różyczki i sparzyć wrzątkiem.
Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę,
 marchewkę obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach.
W rondlu rozgrzać pozostały olej oraz podsmażyć cebulę na szklany kolor.
Następnie dodać brokuł, marchewkę, zielony groszek, odsączoną kukurydzę
i dusić wszystkie warzywa przez 5 minut.
Potem dodać ryż, sos sojowy, usmażone jajka.
 Wszystko wymieszać i smażyć na małym ogniu przez około 5- 6 minut
od czasu do czasu mieszając żeby nie potrawa nie przywarła do rondla.
Pod koniec doprawić vegetą i pieprzem do smaku
Podawać na ciepło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz