wtorek, 5 stycznia 2016

Dżem morelowy i kompoty z moreli.


  Czasem mam wrażanie, że jestem tutaj   dość staromodną gospodynią domową ponieważ ze wszystkich znanym mi tutaj kobiet, to one nie robią  domowych przetworów a nawet dość często jak gotują obiady to kupują gotowce ze sklepów lub też zamawiają jedzenie na wynos..
Myślę że to moje gotowanie i pieczenie w domu wynika nie tylko z tego że mój żołądek nie toleruje gotowego jedzenia z sklepów lub tez na wynos ale też  że często brakuje mi polskiego smaku...
Staram się wykorzystywać wszystkie dostępne mi produkty jakie są w sezonie zwłaszcza że czasem korzystam z ogródka teściowej gdzie rosną soczyste morele które wykorzystałam do moich domowych dżemów i kompotu.. Nie dawno właśnie wzięłam od teściowej około 5 kg moreli więc zrobiłam z połowy dżem a z drugiej połowy morele w kompocie...
Nie robię zbyt wiele przetworów tak jak kiedyś w Polsce ale myślę ze na nas dwoje wystarczy kiedy minie pora na świeże owoce i warzywa...


Kompot z moreli
2,5 kg moreli,
2-3 łyżki cukru na każdy słoik
gorąca woda do zalania.

Morele umyć  i wypestkować.
Poukładać ciasno w  czystym słoiku.
Dać 2-3 łyżki cukru na słoik.
Zalać gorącą  wodą. Zakręcić. Pasteryzować około 10 min.



Dżem morelowy.

2,5 miękkich moreli,
700g cukru.
skórka starta z cytryny.

Czyste morele pokroić na mniejsze kawałki.
Dodać cukier i skórkę  z startej cytryny.
Gotować do czasu kiedy się rozpadną i masa zacznie gęstnieć.

rada: warto dodać około 150 ml wody do moreli zanim zaczną same się, rozpadać zapobiegnie to powstawaniu spalenizny. Często mieszać.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz