czwartek, 17 sierpnia 2017

Babka cytrynowa


Od ostatniego wpisu na blogu minęło już cztery miesiące!   Dopiero od niedawna mam nieco więcej czasu na gotowanie i pieczenie ciast.  Teraz najwięcej czasu zajmuje mi moja  kochana córeczka. Cieszę się że być może kiedyś w przyszłości będziemy we dwie piec ciasteczka i tak szczerze nie mogę się już doczekać ! Kiedy gotuję lub piekę tuż obok mnie jest moje kochane maleństwo, które zainteresowaniem przygląda się co robię w kuchni. Zanim moja córeczka urośnie to jeszcze minie nieco czasu, więc na razie mogę się cieszyć Jej obecnością w kuchni.Tymczasem gotuję i piekę dla męża, rodziny i przyjaciół co sprawie mi dużo satysfakcji.
Nie dawno miałam okazję wypróbować przepis na babkę cytrynową z z strony   Ciasta net
Ciasto doskonale pasuje do kawy lub herbaty.

Babka cytrynowa

250 g mąki
250 g cukru
250 g masła
4 duże jajka
1 duża cytryna
1 łyżeczka ( czubata) proszku do pieczenia


Lukier

3/4 szklanki cukru pudru
sok z 1/2 cytryny



Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę
( można dodać szczyptę soli)
Cukier i żółtka utrzeć do białości ( ok 10 min),
Nie przerywając ucierania dodać małymi porcjami miękkie masło.
Cytrynę sparzyć i wyszorować. Zetrzeć skórkę z cytryny,
dodać do masy i wymieszać.
Następnie dodać ubitą pianę z białek delikatnie wymieszać.
Na koniec przesiać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia
i dodawać małymi porcjami do masy.
Delikatnie wymieszać łyżką.
Formę do babki z kominkiem ( ok 2 l ) wysmarować tłuszczem i posypać bułką tartą.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury ok 180 C.
Piec około 50 min.
Po wyjęciu babki z piekarnika lekko przestudzić i następnie polać lukrem cytrynowym.
Lukier:
Wycisnąć sok z połowy cytryny i dobrze wymieszać z cukrem pudrem.


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz